Látványosság, nyugalom, séta és jó beszélgetések. Ezt adja a családosoknak a Füredi Móló. Május elején itt vonják fel minden évben a vitorlásokra a fehér vitorlát, ezzel is jelezve, hogy a balatoni vitorlás szezon elkezdődött és innen futott ki 1846-ban először a Kisfaludy gőzös.
A kétszintes, csaknem 130 nm-es Hajógyár Múzeum a balatonfüredi hajógyártás több mint száz éves történetét mutatja be, ahol a leghíresebb két hajó is készült, mint a Nemere cirkáló, amely 60 évig tartotta a Kékszalag rekordját, vagy a Földet is megkerülő Balaton 31 típusú hajók.
Az üreg a Bükk Nagy-fennsíkjának keleti peremén elhelyezkedő, Létrás-lápa-István-lápa térségéből a víznyelőkön keresztül a felszínről mélybe jutó karsztvíz által kialakított, időszakos forrásbarlang.
Hazánk ötödik, az Aggteleki-karsztnak második leghosszabb felszínalatti rendszere, melynek mindhárom ismert bejárata mesterségesen megnyitott. A Béke-barlangban folyó patak vizét több mint 430 mésztufagát - 120 tavat kialakítva - duzzasztja vissza.
Téged is vár Nyíregyházán Magyarország első Állatparkja a felsői szépségű Sóstói erdő közepén. A 24 hektáros területen földrészek fogadnak, hogy ha ide belépsz, végigjárhasd a Földet, megfigyelhesd miként élnek a világ különböző vidékein az állatok.
A keszthelyi Festetics kastély a dél balatoni tájegység kiemelkedő kulturális jelentőségű épülete. A kastélypark bejárata mellett kapott helyet a Lepke és Hüllő kiállítás. Öt világrész lepke- és rovarkiállítása, valamint egzotikus Hüllőkiállítás varázsol el titeket.
A Kárpát-medence ásványait bemutató 3500 db-os kiállítás Magyarország legnagyobb és legszebb állandóan látogatható magángyűjteménye. A bemutatott példányok szépsége csodálattal tölt el mindenkit, akit megérint az ásványok varázsa. Minden évben jelentős a tárgyi gazdagodás.
A Balaton egyik legkarakteresebb kilátójára Alsóörsön csodálkozhattok rá. Padányi Gulyás Jenő tervei alapján, permi vörös kőből épült 1935-ben a 298 m magasan található kilátó.
A Börzsöny északi oldalán lévő Kemence környékén lévő Múzeumvasút egykor több mint félszáz kilométernyi hálózatból állt, de ma már csak a csarnavölgyi vonal maradt fenn nem egészen nyolc kilométer hosszan. Fő jellemzője, hogy hűen őrzi az egykori börzsönyi erdei pályák hangulatát.