A Királyréti Erdei Vasút Magyarország egyik legrégebbi erdei vasútja. Névadó települése valójában Szokolya község része, és a Börzsöny hegyég belső részén, a Magas-Börzsöny déli lábánál fekszik.
A '80-as években ásatások kezdődtek a településen és ennek során bukkantak rá a legnagyobb avar vezér szinte érintetlen sírjára. A régészeti leletanyag a feltárása óta több európai országot is megjárt.
A Koloska-völgy 1954-ben lett védetté nyilvánítva. A védett részhez tartozik a közel 50 m magasra felnyúló sziklafal, a Koloska-völgy a forrásokkal, kis gyűjtőtóval, és az északi lejtős domboldal. Egy nagyon jól felszerelt kirándulóhelyről van szó. Esővégő tetőkkel, padokkal, asztalokkal és szalo...
Érintetlen erdők, patakok, fenyvesek lábainál megbúvó tavak, horgászat, vadles, gombagyűjtés, fazekasság, mézes pálinka és dödölle, valamint a hétszázéves veleméri templom csalogatja az embert az Őrségbe.A nyugat-magyarországi Őrség és a Vendvidék településeinek nagy része a mai napig ...
Az alapvetően megváltozott körülmények között a Gyermekvasút sikeresen megőrizte két fő feladatát: hangulatos kisvasútként szolgálja a budai hegyekben kirándulókat, egyúttal felelősségteljes feladatot és páratlan közösségi életet biztosít a gyermekvasutasként szolgálatot teljesítő tíz-tizennégy é...
Ezt a kis éneket már az óvodás korban megtanulhatják a gyerekek, és a szülők számára is az örök gyereknóta marad. De tudjátok, hogy honnan ered a történet? Olvassátok el a kisvasút történetét!
A Vitéz keresztet Vitéz János és felesége Ságvári Anna állíttatta 1807-ben. Érdekessége, hogy felállításának évszáma rejtjeles formában van feltüntetve.
A gyenesdiási Nagymezőről egy kellemes sétával érhető el az a felhagyott bányagödör, ahol korábban bányászati munkák folytak. A bányamunkák már befejeződtek, de azóta a természet fantasztikusan szépet alkotott.