A göcseji táj egyik különlegessége az erdei vasúthálózat, amely mintegy 109 km hosszúságban hálózza be a zalai erdők egy részét. Jelentős mennyiségű faanyagot szállít Lentibe és Csömödérbe a fafeldolgozó üzemekbe, valamint a MÁV vonalhoz csatlakozva távolabbi helyekre is eljuttatja a kitermelt fát.
Az északi part hórihorgas, szigorúan emelkedő hegyeivel szemben a déli oldalon már csak szelíd lankák őrködnek a Balaton felett. Így lehetőség is kevesebb adódik, hogy a magasból nézzünk szerteszét. Az déli part legújabb tornya a zamárdi Kőhegyi-kilátó, amelyet 2000-ben a milleniumi ünnepségek ke...
2009. nyarán adták hírül, hogy a bükkábrányi lignitbányában famatuzsálemeket találtak, amelyek szinte mind épen maradtak. Az ősöreg fák -mocsári ciprusok - csaknem hétmillió évesek, s ezeket már a nagyközönség is megcsodálhatja.De mit is láthattok ezen a természetvédelmi területen?...
A Kárpát-medence ásványait bemutató 3500 db-os kiállítás Magyarország legnagyobb és legszebb állandóan látogatható magángyűjteménye. A bemutatott példányok szépsége csodálattal tölt el mindenkit, akit megérint az ásványok varázsa. Minden évben jelentős a tárgyi gazdagodás.
Régen, amikor még nem volt ennyi növény és bokor a Tihanyt körülvevő sziklaszirteken, jól látható volt a sziklán megtelepedett sárga színű moha, zuzmó, mely a napsütésben aranyló színben pompázott. Ezért nevezték el Aranyháznak a legnagyobb gejzírkúpot.
Miskolc Borsod-Abaúj-Zemplén megye közigazgatási, gazdasági, kulturális, közlekedési központja. A hegyvidék ölelésében, hosszú völgyben nyújtózik. A város egyben a Bükk-hegység keleti kapuja is: ahol a városhatár véget ér, ott kezdődik a Bükki Nemzeti Park. Aki idelátogat, egy érdekes, sokszín...
Az épület egy 2 hektáros parkban található, 1926-ban Habsburg József főherceg nyári rezidenciájaként épült, a gyönyörű épületet Kotsis István tervezte.
A simontornyai vár reneszánsz műemlék, Simontornya fő látnivalója. Az 1270-es években épült a Dél-Dunántúl egyik legfontosabb erőssége, a simontornyai vár. Nevét a Döröcske nemzetiségbeli Salamon fia, Simon alországbíró után kapta, aki az első várat építette ezen a helyen.
Ki ne emlékezne gyerekkorára - s itt nemcsak a fiúkra gondolunk -, hogy
milyen is volt az első kisvasutat megépíteni, a terepasztalon játszani
az apró színes mozdonyokkal, melyek élethű másai voltak az igazi nagy
vasúti kocsiknak és mozdonyoknak.