Egy hatalmas, többször restaurált mamutagyar éppúgy hozzátartozik Miskolc történetéhez és a várostörténeti kiállításokhoz, mint az Avashoz a református templom, a harangtorony vagy a temető.
A Börzsöny északi oldalán lévő Kemence környékén lévő Múzeumvasút egykor több mint félszáz kilométernyi hálózatból állt, de ma már csak a csarnavölgyi vonal maradt fenn nem egészen nyolc kilométer hosszan. Fő jellemzője, hogy hűen őrzi az egykori börzsönyi erdei pályák hangulatát.
Hazánk ötödik, az Aggteleki-karsztnak második leghosszabb felszínalatti rendszere, melynek mindhárom ismert bejárata mesterségesen megnyitott. A Béke-barlangban folyó patak vizét több mint 430 mésztufagát - 120 tavat kialakítva - duzzasztja vissza.
Pécs város egyik szimbóluma a 176 m magas TV-torony alatt elterülő Pécsi Állatkert, a fák árnyékában elbújva. Az öt világrész közel 100 állatfajának 400 egyede él itt a Mecsek oldalában, a Misinán, többségük megújult, a természetes élőhelyükhöz hasonló környezetben.
Drégely várát a Hontpázmány nemzetség emeltette a Börzsöny hegység keleti szélén a XIII. század második felében. A legelőször 1285-ben említett várat Csák Máté tartományúr szerezte meg, majd I. Károly idejében királyi kezelésbe került. Zsigmond király 1390-ben Tari Lászlónak adományozta, a később...
A Koloska-völgy 1954-ben lett védetté nyilvánítva. A védett részhez tartozik a közel 50 m magasra felnyúló sziklafal, a Koloska-völgy a forrásokkal, kis gyűjtőtóval, és az északi lejtős domboldal. Egy nagyon jól felszerelt kirándulóhelyről van szó. Esővégő tetőkkel, padokkal, asztalokkal és szalo...
A város stílusától eltérő épület egy különleges látványosság a balatonfüredi városnézés során. A Kerek templom mára már a város egyik emblematikus épülete lett, amely az üdülő-övezetben található.
A Külső tó a part mellől nem látható, ahhoz, hogy megcsodáljuk, fel kell menni az Apáti-hegyre. A kilátópontra az Öreg levenduláson keresztül lehet eljutni.
Ki ne emlékezne gyerekkorára - s itt nemcsak a fiúkra gondolunk -, hogy
milyen is volt az első kisvasutat megépíteni, a terepasztalon játszani
az apró színes mozdonyokkal, melyek élethű másai voltak az igazi nagy
vasúti kocsiknak és mozdonyoknak.