A simontornyai vár reneszánsz műemlék, Simontornya fő látnivalója. Az 1270-es években épült a Dél-Dunántúl egyik legfontosabb erőssége, a simontornyai vár. Nevét a Döröcske nemzetiségbeli Salamon fia, Simon alországbíró után kapta, aki az első várat építette ezen a helyen.
A Börzsöny északi oldalán lévő Kemence környékén lévő Múzeumvasút egykor több mint félszáz kilométernyi hálózatból állt, de ma már csak a csarnavölgyi vonal maradt fenn nem egészen nyolc kilométer hosszan. Fő jellemzője, hogy hűen őrzi az egykori börzsönyi erdei pályák hangulatát.
Sárvár, Nyugat-Magyarország egyik legszebb kisvárosa idilli környezetben, a Rába parton, a Kemeneshát dombjai között fekszik. Legfőbb jellegzetessége a középkorban épült Nádasdy-vár, a katolikus és evangélikus templom, valamint a 16 hektáros botanikus kert. A hét tóból álló csó...
Egy varázslatos mesevilágban érezhetitek magatokat, ha ide látogattaok Rákóczifalvára, a Macimúzeumba. Itt azátn újra átélhetitek a gyerekkor szépségét, valamint már a saját gyerköceitekkel együtt fedezhetitek fel e mesés világot.
A göcseji táj egyik különlegessége az erdei vasúthálózat, amely mintegy 109 km hosszúságban hálózza be a zalai erdők egy részét. Jelentős mennyiségű faanyagot szállít Lentibe és Csömödérbe a fafeldolgozó üzemekbe, valamint a MÁV vonalhoz csatlakozva távolabbi helyekre is eljuttatja a kitermelt fát.
A tihanyi Csúcs-hegy oldalában található a Tihany jelképévé vált őslevendulás, ami már 50 éves. Június végén szinte minden ismerősnél fel-felbukkan egy fotó, amin a lilába borult hegy látszik a háttérben. Neked is van ilyen fotód?
A Buda-hegyvidék közlekedésében az ország első függőpályás-drótkötélpályás- személyszállító vasútja, a Libegő csodás élményeket nyújt a bátraknak. A Zugliget és a János-hegy között közlekedő „csodát” van, aki elsőre kipróbálja, van azonban olyan, akit bátorítani kell, hogy felüljön a Libegő széke...