A gazdaságban megismerhetitek a tájra jellemző állatokat, növényeket és a háztáji gazdálkodás eszközeit, folyamatait. Lehetőség van az állatok etetésére, simogatására, a takarmányok előkészítésére.
Nyíregyháza az ország hetedik legnagyobb város, több, mint 120 ezer boldog, öntudatos és lokálpatrióta lakossal. Dinamikus és látványos fejlődése a 18. század óta töretlen. 1876 óta megyeszékhely és a térség gazdasági és kulturális motorja.Szerencsés földrajzi helyzetének köszönhetően ...
Részletek Nováky Gyula írásából, amely a Turisták Lapja 1937 évi 4. számában jelent meg.Az árnyas füzesek közt kanyargó Zala, a hullámosan váltakozó dombvidék és az erdős, völgyes, vadvirágos tájkép oly lebilincselő látványt nyújt, melyen szívesen pihen meg a széphez szokott turista sz...
A Buda-hegyvidék közlekedésében az ország első függőpályás-drótkötélpályás- személyszállító vasútja, a Libegő csodás élményeket nyújt a bátraknak. A Zugliget és a János-hegy között közlekedő „csodát” van, aki elsőre kipróbálja, van azonban olyan, akit bátorítani kell, hogy felüljön a Libegő széke...
A gyenesdiási tűzikovács Vasverő műhelyben megtudhatod, megnézheted mivel is foglalkozik egy kovács, hogyan is készülnek az örökké divatban maradó kovácsoltvas termékek.
Drégely várát a Hontpázmány nemzetség emeltette a Börzsöny hegység keleti szélén a XIII. század második felében. A legelőször 1285-ben említett várat Csák Máté tartományúr szerezte meg, majd I. Károly idejében királyi kezelésbe került. Zsigmond király 1390-ben Tari Lászlónak adományozta, a később...
Keszthelyen a városközpontban van az a Múzeum, amely már attól is különleges, hogy egy étteremben található. A Magyar Feltalálók Múzeumában olyan magyarok által feltalált hétköznapi termékeket, eszközöket láthattok, amelyekről nem is gondoltátok volna, hogy magyar találmány.
Napjainkban Siófok Magyarország egyik legkedvelt nyaralóhelye a családok számára, télen pedig a wellness pihenés egyik központja. Mindezt jó közlekedésének (Budapest közelségének), és a kellemes fürdőzésre alkalmas sekély vizű partszakasznak köszönheti.
A göcseji táj egyik különlegessége az erdei vasúthálózat, amely mintegy 109 km hosszúságban hálózza be a zalai erdők egy részét. Jelentős mennyiségű faanyagot szállít Lentibe és Csömödérbe a fafeldolgozó üzemekbe, valamint a MÁV vonalhoz csatlakozva távolabbi helyekre is eljuttatja a kitermelt fát.