Ki ne emlékezne gyerekkorára - s itt nemcsak a fiúkra gondolunk -, hogy
milyen is volt az első kisvasutat megépíteni, a terepasztalon játszani
az apró színes mozdonyokkal, melyek élethű másai voltak az igazi nagy
vasúti kocsiknak és mozdonyoknak.
Ha már megismerted a sokszínű várost, tegyél egy félnapos kirándulást a környéken és látogasd meg a további természeti és kulturális értékeket a Dél-Alföldön.Városerdő (7 km): Gyulától 7 km-re Sarkad felé, a Fekete-Körös bal partja mentén található üdülőtelep és szabad strand. A folyó ...
A művészetek szerelmesei vagytok, és nem jártatok még a veszprémi
Művészetek Házában? Akkor épp itt az ideje! Ne maradjatok le Ti se
ezekről a csodálatos és páratlan kiállításokról!
A Koloska-völgy 1954-ben lett védetté nyilvánítva. A védett részhez tartozik a közel 50 m magasra felnyúló sziklafal, a Koloska-völgy a forrásokkal, kis gyűjtőtóval, és az északi lejtős domboldal. Egy nagyon jól felszerelt kirándulóhelyről van szó. Esővégő tetőkkel, padokkal, asztalokkal és szalo...
Szupervályogból készült - földrengésbiztos - homokozót adtak át a legkisebbek számára az ország első öko szemléletű strandján Gárdonyban 2011. júniusában.Az ökostrandról...A szupervályog-technológia a hagyományos vályogfal építésökológiai és építésbiológiai előnyei...
A Tiszaalpáron a Millennium alkalmából felépített Árpád-kori falurekonstrukció a környéken folyó ásatások során előkerült településszerkezetet jeleníti meg.
Drégely várát a Hontpázmány nemzetség emeltette a Börzsöny hegység keleti szélén a XIII. század második felében. A legelőször 1285-ben említett várat Csák Máté tartományúr szerezte meg, majd I. Károly idejében királyi kezelésbe került. Zsigmond király 1390-ben Tari Lászlónak adományozta, a később...
A Hintómúzeum a Festetics Kastély parkjában található. A hintókiállítás törzsanyaga a több mint 50 darab, a főúri életformához kapcsolódó 18–19. századi kocsi, hintó és lovas szán gyűjteménye.
A régi település szerkezetet megőrző, skanzen jellegű városrész vár Titeket, érdeklődőket 100-150 éves házakban bemutató alkotóhelyekkel. Apró telkeivel, szabálytalanul kanyargó utcákkal hitelesen őrzik a matyóság építészetét, és az egykori életformát.
A göcseji táj egyik különlegessége az erdei vasúthálózat, amely mintegy 109 km hosszúságban hálózza be a zalai erdők egy részét. Jelentős mennyiségű faanyagot szállít Lentibe és Csömödérbe a fafeldolgozó üzemekbe, valamint a MÁV vonalhoz csatlakozva távolabbi helyekre is eljuttatja a kitermelt fát.