A göcseji táj egyik különlegessége az erdei vasúthálózat, amely mintegy 109 km hosszúságban hálózza be a zalai erdők egy részét. Jelentős mennyiségű faanyagot szállít Lentibe és Csömödérbe a fafeldolgozó üzemekbe, valamint a MÁV vonalhoz csatlakozva távolabbi helyekre is eljuttatja a kitermelt fát.
A Fátyol-vízesés a Bükki Nemzeti Park és hazánk egyik legszebb, kiemelkedő értéket képviselő természeti képződménye. A lépcsőkön lezúduló víz egy nem mindennapi csodát tár elénk.A vízesésről...A páratlan szépségű Fátyol-vízesés édesvízi mésztufa (travertinó) lépc...
Tihany múltjához erősen hozzátartozik a tihanyi visszhang, amely sajnos ma már csak szélcsendes időben észlelhető jelenség a település beépítettsége miatt.
Miskei Ilona néni készítette, aki 1920-ban született, és 1975-tól 14 éven át 4.5 millió pannon-tengeri csiga felhasználásával felépítette a világon egyedülálló makettjét. Az ország különböző bányáiból származó 28 millió éves őstengeri maradványokat a parlament díszítéseit utánozva válogatta. 1999...
A törökökkel vívott harcok idején ugyan felrobbantották a várat, de mindezek ellenére elég sok minden látszik belőle: boltíves részletek, ajtónyílások, tíz méter magas falak is láthatók.
Hazánk ötödik, az Aggteleki-karsztnak második leghosszabb felszínalatti rendszere, melynek mindhárom ismert bejárata mesterségesen megnyitott. A Béke-barlangban folyó patak vizét több mint 430 mésztufagát - 120 tavat kialakítva - duzzasztja vissza.
Ezt a kis éneket már az óvodás korban megtanulhatják a gyerekek, és a szülők számára is az örök gyereknóta marad. De tudjátok, hogy honnan ered a történet? Olvassátok el a kisvasút történetét!
Vissza a gyerekkorba! Gyermekkorunk legszebb pillanatait élhetjük át újra Európa legnagyobb játékmúzeumában, a Vidor Játékmúzeumba. A közel háromszáz négyzetméteres helyiség lány és fiú szekciói fajtánként és koronként sorakoztatja múltunk „legfontosabb” tárgyait. A gyűjtemény közel 10.000 darabb...
A Börzsöny északi oldalán lévő Kemence környékén lévő Múzeumvasút egykor több mint félszáz kilométernyi hálózatból állt, de ma már csak a csarnavölgyi vonal maradt fenn nem egészen nyolc kilométer hosszan. Fő jellemzője, hogy hűen őrzi az egykori börzsönyi erdei pályák hangulatát.