A Buda-hegyvidék közlekedésében az ország első függőpályás-drótkötélpályás- személyszállító vasútja, a Libegő csodás élményeket nyújt a bátraknak. A Zugliget és a János-hegy között közlekedő „csodát” van, aki elsőre kipróbálja, van azonban olyan, akit bátorítani kell, hogy felüljön a Libegő széke...
A Magyar Természettudományi Múzeum józsefvárosi kiállításán egy varázslatos világ jelenik meg előttetek, vagyis inkább alattatok. A múzeum 122 m2-es üvegpadlója alatt 60 cm-nyi "mélységben" szebbnél szebb tengeri növényeket és állatokat szemlélhettek meg.
Nyíregyháza az ország hetedik legnagyobb város, több, mint 120 ezer boldog, öntudatos és lokálpatrióta lakossal. Dinamikus és látványos fejlődése a 18. század óta töretlen. 1876 óta megyeszékhely és a térség gazdasági és kulturális motorja.Szerencsés földrajzi helyzetének köszönhetően ...
Óvódás és iskolás korú gyermekeknek – akár csoportoknak – is meghozza a kedvét az ide látogatáshoz, ha színes kiadványokat vehetnek kézbe és vihetnek haza magukkal.
A régi település szerkezetet megőrző, skanzen jellegű városrész vár Titeket, érdeklődőket 100-150 éves házakban bemutató alkotóhelyekkel. Apró telkeivel, szabálytalanul kanyargó utcákkal hitelesen őrzik a matyóság építészetét, és az egykori életformát.
A Balaton elvékonyodó délnyugati csücskében található Magyarország egyik legkülönösebb tája, a Kis-Balaton. Ez a természetvédelmi terület valamikor a tó öble volt, amelyet egy három kilométer széles csatorna kapcsolt a tóhoz.A Kis-Balatonról...Az idők folyamán a ...
Miskolc Borsod-Abaúj-Zemplén megye közigazgatási, gazdasági, kulturális, közlekedési központja. A hegyvidék ölelésében, hosszú völgyben nyújtózik. A város egyben a Bükk-hegység keleti kapuja is: ahol a városhatár véget ér, ott kezdődik a Bükki Nemzeti Park. Aki idelátogat, egy érdekes, sokszín...
A Vitéz keresztet Vitéz János és felesége Ságvári Anna állíttatta 1807-ben. Érdekessége, hogy felállításának évszáma rejtjeles formában van feltüntetve.
A Börzsöny északi oldalán lévő Kemence környékén lévő Múzeumvasút egykor több mint félszáz kilométernyi hálózatból állt, de ma már csak a csarnavölgyi vonal maradt fenn nem egészen nyolc kilométer hosszan. Fő jellemzője, hogy hűen őrzi az egykori börzsönyi erdei pályák hangulatát.