Tihany múltjához erősen hozzátartozik a tihanyi visszhang, amely sajnos ma már csak szélcsendes időben észlelhető jelenség a település beépítettsége miatt.
Ki ne emlékezne gyerekkorára - s itt nemcsak a fiúkra gondolunk -, hogy
milyen is volt az első kisvasutat megépíteni, a terepasztalon játszani
az apró színes mozdonyokkal, melyek élethű másai voltak az igazi nagy
vasúti kocsiknak és mozdonyoknak.
Keszthely bármely évszakban érdekes, színes, vidám, kulturális témákban gazdag város. A családosok kedvelt helye a balatoni nyaraláshoz, mert itt nem jelent gondot, ha egy-két nap rossz idő van, mert annyi látnivaló van a városban, hogy szinte nehéz is egy vakációs hét alatt mindet bejárni.
Az üreg a Bükk Nagy-fennsíkjának keleti peremén elhelyezkedő, Létrás-lápa-István-lápa térségéből a víznyelőkön keresztül a felszínről mélybe jutó karsztvíz által kialakított, időszakos forrásbarlang.
A Börzsöny északi oldalán lévő Kemence környékén lévő Múzeumvasút egykor több mint félszáz kilométernyi hálózatból állt, de ma már csak a csarnavölgyi vonal maradt fenn nem egészen nyolc kilométer hosszan. Fő jellemzője, hogy hűen őrzi az egykori börzsönyi erdei pályák hangulatát.
Ti tudjátok mi Székesfehérvár legkülönösebb építménye, ami Bory Jenő építész és szobrászművész alkotása? Ismeritek a történetét? Ha még nem, akkor épp itt az ideje! Röviden és érdekesen olvashattok róla.
Egy hatalmas, többször restaurált mamutagyar éppúgy hozzátartozik Miskolc történetéhez és a várostörténeti kiállításokhoz, mint az Avashoz a református templom, a harangtorony vagy a temető.
Szeretitek a történelmet? Kíváncsiak vagytok Székesfehérvár legfontosabb eseményeire az 1848-49-es szabadságharctól napjainkig? Akkor nem szabad kihagyni a székesfehérvári Helyőrségtörténeti Emlékgyűjteményt.