Van úgy hogy az utazás közben már minden témát kibeszéltünk, minden verset elmondtunk és már az énekeknek is a végére értünk. És még mindig nem érkeztünk meg a célhoz? Az óvodás korú gyermekkel való utazás sokszor próbára tesz bennünket. Mivel kössük le a figyelmét, hiszen a kiváncsiság miatt már nem alussza végig az utat, viszont még nincs akkora, hogy mp3-mal a fülében hallgasson zenét. Legyél kreatív és beszélgess vele mindenről, ami érdekelheti. Mesélj neki a te gyerekkorodról. S ha már ez sem segít, akkor vedd elő a tarsolyunkban lévő játékötleteket, hogy te is és gyermeked is jól érezze magát az utazás során.
Színkereső
Utazáskor, autó vagy vonatúton játszható játék a színkereső. Kiválasztunk egy színt, pl. piros és egy tárgyat pl. tábla. Az nyer, aki hamarabb meglátja a kiválasztott színű tárgyat. Ha valaki nyert, a játék újra kezdődik. Aki a legtöbbször nyert, a játék végén köteles egy vicces feladatott végrehajtani. Pl. a következő autóspihenőnél vagy megállásnál fél lábon ugrál, vagy ötször leguggol. Így át is mozgathatjuk a gyerekeket a hosszú üldögélés után.
Barkochba (5 éves kortól)
Általában tárgy, élőlény és fogalom kategóriákban játsszák. A "kigondoló" csak igen, nem, vagy is választ adhat a kérdezőknek. Az a csapat a győztes, amelyik a legrövidebb idő alatt találja ki a feladványt.
Szó-bridzs (Kamaszoknak)
2x2-3 fő játszhatja. A két csapat egy-egy tagja összesúg, hogy mit is kell kitaláltatni a saját csapat tagjaival, anélkül, hogy magát a szót kiejtenék. A segítő információ mindig csak egy-egy szó lehet. Így vagy asszociációs információt vagy hangtanit (azonos magánhangzók) mondanak. Például, ha a kitalálandó szó a Mátra, akkor asszociációs információ az 1014, andezit, vulkáni, Kékes, hegység szó; hangtani pedig a Tátra, lánya, fára ...
Mondj egy szót…! Két típusa is van, az egyik játékos mond egy szót és a következő játékos a szóvégi hanggal vagy szótaggal mond egy másikat.
Válassz egy betűt és sorold!
Itt a betűkkel játszunk úgy, hogy kiválasztunk egy témát (pl. állatok, növények, városok) és választunk egy betűt is. A feladat, hogy felváltva mondjunk az adott betűvel az adott témakörben szavakat.
Ha pedig játékot viszünk az utazáshoz, akkor válasszunk mágneses utijátékokat, mert így nem kell félni a kanyaroktól, nem dől össze semmi.
Játékos utazást kívánok!