Balatoni bringakörút 4 nap alatt Keszthelyről - Enni és inni is kellett (3.rész)

facebook-családi üdülés.hu családi üdülés.hu utazási portál hírlevele

2015. szept. 02.
A 4 napos kerékpárút költségeinek egyik fő összetevője a szállásdíj volt (erről előző cikkemben írtam), a másik pedig az étkezés és szomjoltás költsége. Mivel nyáron vállalkoztunk a kalandtúrára, ráadásul pont a legnagyobb hőségben, tudtunk, hogy az étkezések mellett jelentős összegeket fogunk elkölteni hideg vízre, üdítőre és sok-sok gyümölcsre. Itt az előre szervezést nem tudtam 100 százalékosan megoldani, hiszen nem ismertem minden vendéglátóegységet a Balaton körül. Ahol volt ismerősünk, náluk rákérdeztem, hogy ki, mit ajánlana, de ennél többet nem tudtam tenni. Amire mindenképpen figyeltünk, hogy naponta meglegyen a legalább háromszori étkezés. Ez nagyon fontos volt, hiszen csak így bírtuk energiával a napi 50 km-es tekerést. S ha már a számoknál tartunk, tisztában voltunk vele, hogy legalább 30%-kal többet fogunk ételre, italra költeni, mint azt normál esetben kalkuláltuk volna. Végeztem egy gyors összeadást és a 4 napos kerékpártúra étel-és italköltsége (kevés fagyival megspékelve) meghaladta a 45.000 Ft-ot.

Napi 3x-i étkezés

pizza

Reggeli, ebéd, vacsora. Ezek voltak a biztos pontok a 4 nap során. Vagyis csak gondoltuk, hogy azok lesznek. Másnapra azonban már kiderült, hogy a reggelit kihagyjuk. Ennek egyik legfőbb oka az volt, hogy a szállásokon eleve nem is kértünk reggelit, másik oka pedig az volt, hogy nem igazán szerettük volna húzni az időt ezzel. Reggel gyorsan akartunk indulni, hogy mihamarabb, még a nagy hőség előtt, a célállomásra érjünk.

Végeztem egy gyors összeadást és a 4 napos kerékpártúra étel-és italköltsége (kevés fagyival megspékelve) meghaladta a 45.000 Ft-ot. És még ezek után mondja valaki, hogy a kerékpártúra olcsó. Ha egy szállodában félpanziót rendelsz, akkor is kb. ennyire jössz ki.

Reggeli

Hol volt, hol nem volt. No nem úgy, mint a mesében. Csak a hangulatunktól függött, hogy reggeliztünk-e vagy sem. Egyik szálláshelyen sem kértünk extrában reggelit, gondoltuk, majd mi megoldjuk mindennap. Nem is volt ezzel gond. Minden nap a megérkezést követően, feltérképeztük a terepet, hogy hol van valamilyen kis hangulatos reggelizőhely vagy élelmiszerbolt. Szerencsére ilyen téren nem vlt gond, mert mindenhol találtunk 200 m-es körzetben olyan kereskedelmi egységet, ahol beszerezhettük magunknak a friss kiflit. Nem tartottunk nagy reggelizéseket, juice kiflivel vagy croissant-nal, teljesen megfelelt arra, hogy útnak induljunk.

Gondoltuk, hogy majd ha nagyon megéhezünk útközben, akkor be tudunk iktatni bármikor egy tízórai szünetet. Hiszen tudjátok, nekünk nem az volt a legfontosabb, hogy mihamarabb teljesítsük a távot, hanem, hogy jókedvűen tegyük meg az aznapi szakaszt.

Révfülöpön ajánlottak egy Bisztro nevű kávézó-és reggelizőhelyet,de mi nem mentünk el oda, mert nem közvetlenül a kerékpárút mellett volt és nem akartunk még reggel kóvályogni a faluban.

Balatonalmádiban a Kristóf motellel szinte szemben lévő pékség egy csoda! Isteni finom kalácsok, kiflik és édes-sós péksütemények sorakoztak a polcon. No innen bőségesen vittünk magunkkal az útra, úgy, hogy még az aznap délutáni strandolásra is tartalékoltunk. De jó is volt! Zamárdiban a mi kempingünkben nem volt bolt, de a mellette lévő Balatontourist autós kempingben igen, úgyhogy másnap ott vásároltuk meg az útravalónkat.

Ebéd

Mindig más időben volt, attól függően, hogy mikor értünk oda a szállásra. Ez hol dél volt, hogy egy óra. Volt, hogy nagyon éhesek voltunk, volt, hogy nem. Pillanatnyi állapotok, időjárás, fáradtság... minden közrejátszott. Előre nem terveztünk, hanem miután elfoglaltuk a szállásokat, 10 percen belül már útrakészen voltunk a strandra. A strandon pedig a legszimpatikusabb vendéglátóegységet kiválasztottuk, leültünk, rendeltünk és nyugiban ebédeltünk.

No ez a stratégia éhségcsillapításra jó volt, de spórolásra nem. Lányunknál az éhséggel nem lehet játszani, ott gyorsan kell cselekedni.

A strandos, büfés ebédekkel nekem semmi gondom nincs, a nyár erről szól. No de az, hogy 3 főre egy "lájtos" ebéd - üdítőkkel együtt - minimum 5000 Ft-ba kerül, az kicsit sokkolt. Számoljátok csak ki! 4 nap alatt csak az ebédre költöttünk el 20 000 Ft-ot!

S higgyétek el, hogy nem volt dőzsölés:

1. nap:

• 1 adag csirkemell saláta
  • 1 adag rántott sajt hasábburgonyával
  • 1 gyros tál

2. nap

• 1 adag spagetti
  • 1 hamburger
  • 1 gyros pitában

3. nap

• 1 adag hideg meggyleves
  • 1 adag kolbász
  • 1 adag gyros pitában

Desszertet nem ettünk soha. Minden alkalommal természetesen italt is kértünk, 1 víz, 1 üdítő vagy limonéd és 1-2 üveg sör hőségtől függően. A kiszolgálás pult mögött történt, az ételeket műanyag tányérban, műanyag evőeszközzel kaptuk. Mert hát a strandokon ez így szokás. Ezzel nincs is gond. Csak az árral. Kicsit soknak találtam.

Persze, ha lett volna időnk keresgetésre, akkor lehet, hogy valahol a településen találtunk volna egy önkiszolgáló vagy menüs éttermet, ahol olcsóbban megúsztuk volna. De....

- 4 óra biciklizés után gyermekünk már nagyon éhes volt, így nem tudtuk sokat húzni az időt

- a Balaton mellett nagyon kevés helyen lehet menüs étkezést találni, ahhoz jó helyismerettel kell rendelkezni

- a hőség miatt kedvünk sem volt bolyongani, inkább az első (vagy második) helyre betévedtünk és ott lehűtöttük magunkat hideg itallal és közben megrendeltük az ebédünket

Vacsora

Ez nagyon változatos volt és a mennyiségi adatok napról napra csökkenő tendenciát mutattak. Első nap Révfülöpön felöltöztünk szép ruhába és felkerestük a Gomba éttermet. Ajánlásra mentünk oda és nem bántuk meg. Nagyon klassz hely, nagyon finomak az ételek, különleges ajánlatok vannak. Csak nekünk sok volt, mint másnap kiderült. Itt ettünk levest, főételt és desszertet is. Ittunk hozzá finom limonádét, kóstoltunk finom bort, sőt koccintottunk aperitif-vel is. Mondhatjuk, hogy dőzsöltünk. S mindezért fizettünk 11 000 Ft-ot. Ugye milyen sok?

No de, ha összehasonlítjuk azzal, hogy délben mit ettünk és ittunk 5000 Ft-ért, akkor már egyáltalán nem találom soknak. Mert az ételek mellé kedves kiszolgálást, kellemes hangulatot kaptunk. Köszönjük az ajánlást ismerősünknek, mi is ajánlani fogjuk tovább az éttermet.

Második nap este Balatonalmádiban szálltunk meg és olyan szerencsénk volt, hogy éppen Borfesztiválos hét volt. Este programok, kipakolások, étel-ital. Nagyon kellemes hangulatú este volt, ahol finom nyársat és végre finom rántott hekket ehettem (csakhogy a "balatoni halat" se hagyjuk ki a szórásból). Nem kellett sehova se sietni, jót beszélgettünk, miközben zenét hallgattunk és a műsort néztük. Nem kellett sokat sétálni a fesztivál helyszínére, mert az közvetlenül a motel mellett volt, a strand bejáratánál. Viszont nekem hiányzott egy kis mozgás (hiszen nem volt elég az 50 km délelőtt...), ezért megfűzem a család többi tagját, hogy menjünk egy kicsit be a központba. No aztán ott volt még az élet, a butikok nyitva, az élelmiszerbolt nyitva, zene a téren és tele emberrel. Jó volt látni és benne lenni a hangulatban, hogy végre megint sokan szeretik a Balatont. Mert én imádom!

A harmadik estét Zamárdiban töltöttük. Ezen a napon semmi másra nem vágytunk, mint a szálláson maradni és vagy semmit sem csinálni, vagy egy jót kártyázni. Az utóbbit választottuk, s rendeltünk mellé 2 pizzát elvitelre. Így 2 000 Ft-ból meg is úsztuk az esti vacsorát 2 főre.

A nyaralásban a víz a legdrágább

ásványvíz

Miért? Mert...

- sok fogyott belőle, hiszen hőségben tekertünk. Átlagban a délelőtt folyamán 2-3 liter elfogyott fejenként. A vizet azonban csak fél literes palackban tudtuk megvenni, mert fél óra múlva már felmelegedett teljesen a víz és ihatatlanná vált. A büfékben a 0,5 l ásványvíz viszont 350 - 400 Ft-ba került. Gyors számolással is közel 10 000 Ft-ba került a délelőtti "iszogatás" . És ehhez még hozzájött a strandon elfogyasztott ital is...

Azt viszont egyszerűen nem lehett kikerülni, hogy ne a kisüveges vizet vegyük meg. Nem mindig volt élelmiszerbolt a kerékpárút mellett, büfé viszont igen.

A konklúzió, amit a 4 napos balatoni kerékpárút végén levontam:

- nem olcsó mulatság a kerékpártúra (főleg gyerekkel, mert neki nem szívesen mondod, hogy ma már nem tudod megvenni neki a fagyit vagy nem kap elég ételet)

- drágák a balatoni vendéglátóhelyek

- kevés a menüs hely, pedig délben igenis szükség lenne rá

- a műanyag tányér még mindig dívik

- a víz nagyon drága, főleg, ha azt szeretnéd, hogy hideg legyen

Ennek ellenére azt mondom, hogy nagyon jó kis program volt és változatos volt az étkezésünk is.

Ha tetszett a cikk, és szeretnéd, hogy a következő családi üdülés megszervezése neked se okozzon gondot, akkor kérd a " Vidám Családi Üdülés " c. ingyenes e-book-ot! Tele tippel és ötlettel, hogy élményekkel teli és problémáktól mentes legyen a családi üdülés az idei évben (is) :-)

Pin It

20+1 Érdekesség a Balatonról

Csatlakozz Te is!

Töltsd le most és legyél a Balatoni Élményklub tagja!