Szilvásvárad környékén

facebook-családi üdülés.hu családi üdülés.hu utazási portál hírlevele

Ez az a környék,ahol az igazi bicajosok szenvedélyüknek hódolhatnak. A szerpentines, erdős utak, majd a lejtős hegyoldal csodás helyekr visz el bennünket. Bármikor is vállalkozunk a túrákra, esőkabát mindig legyen nálunk, mert az időjárás kiszámíthatatlan. Az élmény miatt azonban mindenképpen érdemes elindulni!

2013-05-30 2030-12-31

40 km hosszan csodálhatjuk meg Észak-Magyarország szépséges vidékét a Szilvásvárad – Bükkmogyorósd – Csernely – Lénárddaróc – Sáta – Borsodbóta – Uppony – Dédestapolcsány – Nagyvisnyó – Szilvásvárad útvonalon.

Rövidebb, maximum 1 km-es emelkedők vannak Szilvásvárad-Bükkmogyorósd, Sáta-Borsodbóta és Uppony-Dédestapolcsány között.
Útminőség: végig jó, bár Sáta és Dédestapolcsány között egysávos, helyenként kissé hullámos, Uppony-Dédestapolcsány között forgalomtól elzárt szakasz a víztározó mellett.

Szilvásváradról Ózd irányába indulunk. A vasút alatti kis alagút után gyakran találkozhatunk az éppen legelésző Lipicai-ménessel. Könnyű emelkedő végén a megyehatárra érünk. A túloldalon vigyázzunk mert meredek, éles kanyarok jönnek, majd kellemes, enyhe lejtő végén Bükkmogyorósdra gurulunk. Innen füves domboldalak és szántóföldek között áttekerünk Csernelybe, majd a falu végén letérünk az ózdi útról és Lénárddaróc felé vesszük az irányt, szép kilátással a Bükkre. A falut elhagyva a csokvaományi elágazástól kb. 100 méterre, újra átmegyünk egy vasút alatti alagúton (vigyázzunk beláthatatlan és szűk!), majd balra kanyarodunk Sáta irányába. Itt érdemes megnézni az egykori Fáy kastélyt, esetleg a templomot.

Továbbindulva felkapaszkodunk egy füves nyeregbe, majd a túloldalon kanyarogva gurulunk a következő faluba, Borsodbótára. Az út jobb oldala már a Lázbérci Tájvédelmi Körzet területe. A kocsma mellett jobbra fordulunk, és hullámzó úton, mezők közt jutunk Upponyba. Végigmegyünk a falun, az utolsó ház után elhaladunk a sorompó mellett, és nemsokára beérünk az Upponyi-szorosba. Ha nézelődni akarunk, ne sajnáljuk az időt, szálljunk le a nyeregből!

Innen nagyon jó minőségű úton emelkedőn, majd lejtőn a víztározó mellett visz az út. A Lipóc-völgy bejáratánál ismertető tábla, 50 méterrel beljebb kiépített pihenő van, ha továbbmegyünk az aszfaltúton, hamarosan elérjük Dédestapolcsány házait és az útzáró sorompót. A községben megtekintésre érdemes a cserépedény gyűjtemény, illetve a műemlék jellegű templom. Innen kissé forgalmasabb úton először Nagyvisnyóra, majd a kopjafás temetőt elhagyva Szilvásváradra érünk.

Hol és mikor nézheted meg mindezt?

Szilvásvárad

2013. május 30. - 2025. december 31.

Pin It

Helyszín

Családbarát szállás

Gyerekbarát szállás
Gyerekbarát szállodák

Itt minden a gyerekekért van.