Frusztráció nélküli családi üdülés

facebook-családi üdülés.hu családi üdülés.hu utazási portál hírlevele

2015. szept. 14.

A nyáron volt alkalmam a családdal együtt a Bakony nyugalmas vidékén egy pár napot eltölteni. Igazi önmagunkra és egymásra figyelő nyaralás volt ez. Egy rövid családi nyaralás, ahol egy percig sem volt a „jaj, még ezt sem láttam”, „jaj, még itt sem voltunk” érzésem, hanem végre megélhettem azt, hogy bűntudat nélkül élvezzem a semmittevést.

Örültem annak, hogy nem voltak zsúfoltak a napjaink, hogy nem kellett egyik látnivalótól a másikig rohanni. Végre nem frusztrált a bőség zavara. Még engem is meglepett, hogy milyen gyorsan át tudtam váltani piano üzemmódba, mert egyébként én olyan vagyok, hogy szeretek mindent belezsúfolni a nyaralásba, mindent megnézni és állandóan „menésben” lenni. Nem nagyon tudok csak úgy „ellenni”, kivéve, ha strandolunk. De ugye Döbrönte és a Bakony nem kimondottan a strandolásról szól.

De akkor miről is szólt a 3 napos nyaralás a nyugalmat és közös élményeket adó családbarát Hasik Hotelben?

Ne tervezz előre semmit!

Ezzel a mondattal kívánt nekünk jó nyaralást a szálloda igazgatója és a recepciós hölgy. Mi ezt megfogadtuk és valóban csak azt csináltuk, amihez kedvünk volt és amire maradt időnk.

Első nap: a fürdőzés és közös játék napja

Hasik Hotel családbarát szálloda, gyerekbarát szállás nyaraláshoz

Foto: www.csaladiudules.hu - Sziné Horváth Beáta

Nekem már nem furcsa, hogy a kipakolás után egyből a fürdőbe mentünk le, mert lányom számára mindig ez az első és legfontosabb program, ha szállodában vagyunk. Fürdőköntös és fürdőlepedő várt bennünket a szobában, a wellness részlegen pedig a beltéri jacuzzi és a medence. A kellemesen melegvizes jacuzziban jó volt ellazulni, az élményelemet annyiszor kapcsoltuk be, ahányszor csak akartuk. Kisgyerekesnek mondom, hogy a medencénél van labda és bébi csúszda is, ami nagy segítség, hiszen a vízi játékokat sokszor otthon felejtik a szülők.

A benti fürdőzés után a szabadtéri medencénél folytattuk a pihenést. Olvastunk, kártyáztunk, beszélgettünk.

A vacsora előtt még elmentünk felfedezni a szálloda kertjében kialakított játszóparkot. Tudtam azt, hogy a szállodában van lengőteke, minigolf, óriás sakk, trambulin, de azt nem gondoltam volna, hogy ezekkel több mint 2 órát el lehet tölteni. Tekebajnokságot szerveztünk magunk között, majd a minigolf pályán teszteltük tudásunkat. Óriási élmény volt önfeledten játszani és vidáman szórakozni.

Második nap: természetesen a természetben

Hasik Hotel állatbarát szálloda, családbarát szálloda, gyerekbarát szállás nyaraláshoz

Foto: www.csaladiudules.hu - Sziné Horváth Beáta

Lovaskocsikázás, gyaloglás, túrázás a várromhoz. Minden belefért a napba. A finom reggeli után elsétáltunk a Hasik Lovardába, ahol megismerkedtünk Sárival és Babával, az összeszokott lópárossal. Velük kocsikáztunk ki az erdőbe, no és Adéllal, a lovásszal. A lovardában sokan voltak, gyerekek és szülők. Volt, aki pónilovaglásra várakozott, voltak, akik az ügetést tanulták és voltak, akik csak nézelődtek. Mi pedig lovaskocsikázásra indultunk. Közel fél órás út vezetett végig az erdőn, mígnem megérkeztünk az erdő közepén lévő forráshoz. Kristálytiszta forrásvíze télen-nyáron is 18 fokos hőmérsékletű. Megtöltöttük a friss vízzel a nálunk lévő kulacsokat, s indultunk vissza a szállodába egy jót ebédelni.

Szarvaskő várrom

Döbröntei vár, Szarvaskő várrom

Foto: www.csaladiudules.hu - Sziné Horváth Beáta

Ebéd után beiktattunk egy kis csendes pihenőt, majd elindultunk a várhoz. A Hasik hoteltől mindössze 500 méterre van a várhoz felfelé vezető út, melynek kiindulási pontjánál egy EU-s szabályoknak megfelelő játszótér található. Ha gyerekkel indultok el felfelé, akkor itt biztosan meg kell majd állnotok egy kis játékra. (A játszótérrel majdnem szemben van egy kisbolt, ott esetleg tudtok venni valami rágcsálnivalót vagy hideg vizet, ha a délelőtt megtöltött kulacsokból elfogyott volna már a forrásvíz.)

A vár a szállodától és a faluból is nagyon jól látható, a leglassabb tempóban is maximum 8 perc alatt fel lehet sétálni. A várat 3 féle néven is ismerhetitek: döbröntei vár, Szarvaskő és Himfy vár.(Ha érdekel a története, akkor a linkre kattintva olvashatod el.)

A várrom környezete nagyon szépen rendezett, a megmaradt várfalak is épek, sőt még fel is lehet rájuk mászni. Kicsücsülni az ablakba, vagy a mostanában kedvelt nurf pisztollyal lövöldözni a lőréseken keresztül. A vár előtti tisztáson lévő padról kiváló kilátás nyílik a falura és a Bakonyra. Itt lehet focizni, piknikezni, tollasozni, ezért érdemes magatokkal vinni egy-két szabadtéri játékot.

A vártól lefelé jövet még elsétáltunk a patakot átszelő hídig, majd vissza a szállodába, ahol következett a minigolf és lengőteke visszavágó és egy kis pingpongozás. Tehát megint volt időnk játszani és kednem utolsó sorban kedvünk is, hiszen egyáltalán nem volt fárasztó a nap. Este vacsora után pedig nem lehetett kihagyni a csocsót és a biliárdot.

Harmadik nap: hazaút kis kitérőkkel

Foto: Csizmadia Vizimalom Nemeshany

Az utolsó napot már nem Döbröntén töltöttük, reggeli után elindultunk hazafelé. Össz-vissz két kétszer álltunk meg az út során. Egyszer a döbröntei zöld kupolás templom eredeti templomegyüttesét látogattuk meg Gannán, de csak kívülről láthattuk, mert ott a helyszínen tudtam meg, hogy ha belülről is szeretnénk meglátogatni, akkor előzetesen be kell jelentkezni a gannai plébánián időpontra.

A másik megállóhely Nemeshanyban volt, a Vízimalomnál. Kellemes falusi környezet, szépen felújított bemutatóterem vár minden arra járót. Nagyon érdekes információkat tudhattunk meg az egykori molnárok életéről, s megismerhettük a vízimalom működését is. A malomportán egy állatsimogató is várja a gyerekeket, szürkemarha, csacsi, kecske, racka juh hálásan köszöni meg a finom falatokat és a simogatást. Érdemes tehát megállni egy fél órára itt is.

Jó visszaemlékezni

Láthatjátok, hogy a 3 nap valóban nyugalmasan, mégis változatosan telt el. Ide biztosan visszatérünk majd télen is, amikor leesik a hó és a vároldalon lehet majd szánkózni. Addig is ajánlom mindenkinek Döbröntét és a családbarát Hasik Hotelt, főleg azoknak, akik semmi másra nem vágynak csak egy kis nyugalomra és, hogy a család végre együtt legyen.

NÉZD MEG A GYEREKBARÁT SZÁLLODA AKTUÁLIS AJÁNLATAIT!

Ha tetszett a cikk, és szeretnéd, hogy a következő családi üdülés megszervezése neked se okozzon gondot, akkor kérd a " Vidám Családi Üdülés " c. ingyenes e-book-ot! Tele tippel és ötlettel, hogy élményekkel teli és problémáktól mentes legyen a családi üdülés az idei évben (is) :-)

További gyerekbarát szállások

Pin It

20+1 Érdekesség a Balatonról

Csatlakozz Te is!

Töltsd le most és legyél a Balatoni Élményklub tagja!