Balatoni bringakörút 4 nap alatt Keszthelyről - Szervezés(1.rész)

facebook-családi üdülés.hu családi üdülés.hu utazási portál hírlevele

2015. aug. 26.

Két héttel ezelőtt kis családom minden tagja büszkén kiáltotta: Megcsináltuk! Az augusztusi legnagyobb hőségben, 38 fokban, tekertük végig a 210 km-t. Szuper volt, élményteli és végre semmi nem vonta el a figyelmünket a közös pihenésről. Érdekes kalandnak indult, mikor férjemmel és 12 éves lányommal elhatároztuk, hogy az idei évben aktív pihenést tervezünk. Elhatároztuk, hogy körbetekerjük a Balatont a már sokak ismert Balatoni körúton haladva. Utólag azt mondhatom, hogy nagyon jól döntöttünk.

Az erről szóló cikksorozatomban megpróbálom minden szempontból leírni nektek a tapasztalataimat. Írok az előzetes szervezésről és a szállásokról, arról, hogy hogyan oldottuk meg az étkezéseket, illetve készítek egy utólagos költségvetést is, hogy megnézzük közösen, vajon az olcsó vagy a drága kategóriába tartozik-e egy négynapos biciklitúra. Írok majd hangulatokról, érzésekről, az útvonalról és annak nehézségeiről, a felszerelésünkről és egy-két praktikus tanácsot is elrejtek a cikkekben.

balatoni kerékpártúra, kerékpártúra Balaton

Foto: www.csaladiudules.hu (Sziné Horváth Beáta)

Kezdjük a szervezéssel!

A kerékpártúra időpontját már nyár elején kitűztük. Immáron most már12 éve mindig aug.10-e körül szakítunk időt az éves pihenésünkre. (Igaz tavaly eltértünk ettől, s 2 héttel korábban utaztunk, de meg is lett az eredménye, mert olyan rossz időjárást még életemben nem éltem át nyaraláson, mint akkor. Szerencsére az idei évben velünk volt végig az időjárás.)

A lényeg tehát, hogy most augusztus 2. hetében, mondhatni a főszezonben indultunk útnak.

A célunk nem egy teljesítménytúra volt, hanem az, hogy tele élménnyel térjünk haza, hogy élvezzük a kerékpározást és ne menjen el tőle kedvünk. Szerettük volna, ha lányunk is úgy éli meg a bringatúrát, hogy örömmel vág majd neki a jövőben egy másiknak is. Mert hiszen, aki egyszer megérezte ennek a feeling-jét, az nem tud belőle kiszállni.

Szóval a lényeg, hogy 4 naposra terveztük a körút teljesítését, napi 45-50 km-mel, előre lefoglalt szállásokkal.

Útvonaltervezés

Az útvonalat úgy terveztük meg lányommal, hogy max. 50 km jusson egy napra. 3 variációt készítettünk, míg végül ennél maradtunk:

1. nap - Keszthely - Révfülöp

2. nap - Révfülöp - Balatonalmádi

3. nap - Balatonalmádi - Zamárdi

4. nap - Zamárdi - Balatonfenyves - Keszthely

Ismerőseinket, bringás barátokat, rokonokat is megkérdeztünk, hogy ők merre is indulnának el a körútra, de elég vegyes válaszokat kaptunk, így azt választottuk, amit mi jobban teljesíthetőnek gondoltunk. Utólag azt mondom, hogy jól döntöttünk.

Mi az északi partnak indultunk el és a déli partot hagytuk a végére. Jó volt ez így, mivel az első két napban megjártuk a hegyeket, dombokat, emelkedőket, míg a 3. és 4. napra már csak a sík terep maradt (ja és persze a hőség!)

Mikor már összeállt az útvonal, akkor kezdtem el a szállások keresését. No ez nem volt egy egyszerű feladat, de megoldottam. Az, hogy jól döntöttem-e, azt a következő cikkemben olvashatjátok el.

Konkluzió: Kellett az előzetes szervezés, mert sokkal magabiztosabban indultunk neki a távnak. Persze sok kiváncsisággal és újdonságvággyal, de ez volt benne a szép.

Folyt. köv.: Balatoni bringakörút és a szállások

Ha tetszett a cikk, és szeretnéd, hogy a következő családi üdülés megszervezése neked se okozzon gondot, akkor kérd a " Vidám Családi Üdülés " c. ingyenes e-book-ot! Tele tippel és ötlettel, hogy élményekkel teli és problémáktól mentes legyen a családi üdülés az idei évben (is) :-)

Pin It

20+1 Érdekesség a Balatonról

Csatlakozz Te is!

Töltsd le most és legyél a Balatoni Élményklub tagja!