kirándulás gyerekekkel, Bakony

facebook-családi üdülés.hu családi üdülés.hu utazási portál hírlevele

Bakonynánán jártunk

2010. jan. 28.

Mi a falutól 1,5 km-re lévő Római-fürdőnél, a Gaja patak sziklás zuhatagánál, az országos Kék-túra kedvelt kirándulóhelyén jártunk.

Gépkocsival érkeztünk, majd parkolást követően barátainkkal, gyerekeinkkel a falu lejtős főutcáján mentünk végig, az országos kék sáv jelzésen, majd balra kanyarodva a Gaja-patak völgyébe. Innen a patak bal partján folytattuk utunkat. Ahogy beértünk a hegyek közé, az egyre szűkülő völgybe, csodálatos téli táj fogadott bennünket. Mindkét oldalon sziklákat láthattunk. A patak alattunk haladt. Meglepően bő vízáradat van az évnek ebben az időszakában! Teljesen más, mint tavasztól-őszig! Örültünk, hogy ebben az évszakban is eszünkbe jutott, hogy ellátogassunk ide. Az útba eső erdei pihenőhelyen érdemes letáborozni, megpihenni, elővenni az elemózsiás hátizsákokat, és a természet csendjében – melyet néha megzavar gyerekeink zsivaja – nyugodtan lakmározni. Az erdőért életüket áldozókra az itt található erdészemlékmű hívja fel figyelmünket.

A pihenő után továbbhaladva, már hallottuk, majd később láttuk is a Római-fürdő vízesését. Egyetértünk azokkal, akik azt mondták: „Ez a Keleti-Bakony legszebb helye”! Csodálatos látvány! A patak gyönyörűen, fátyolszerűen ereszkedik le a függőleges sziklafalak közé.  Alig tudunk betelni a látvánnyal.

Sajnos az időjárás hirtelen romlása visszarángatott bennünket a valóságba, és arra késztetett bennünket, hogy ezt követően minél hamarabb érjünk vissza a kocsikhoz, de így is jól megáztunk. A gyerekek viszont nagyon élvezték a vizes kalandot, mi pedig örömmel tapasztaltuk, hogy mindenki megúszta nátha/megfázás nélkül! Smile

Reméljük, az időjárás következő célpontunkat – melyen már most erősen gondolkodunk - nem mossa el, és újult erővel, szárazan vághatunk neki a kihívásoknak!

Római-fürdő elérése:
Bakonynánai turistajelzés: kék sáv, kék kereszt Táv: 8 km, szintemelkedés: 80 m

Ha tetszett a cikk, és szeretnéd, hogy a következő családi üdülés megszervezése neked se okozzon gondot, akkor kérd a " Vidám Családi Üdülés " c. ingyenes e-book-ot! Tele tippel és ötlettel, hogy élményekkel teli és problémáktól mentes legyen a családi üdülés az idei évben (is) :-)

Pin It

20+1 Érdekesség a Balatonról

Csatlakozz Te is!

Töltsd le most és legyél a Balatoni Élményklub tagja!